アクション・装備品のクラフト・キャラクターのレベリングなどプレーヤーは想像以上に自由なゲームメイキングができるようになっている。ダンジョンや敵の弱点に合わせて装備品を準備したりするなど状況に合わせたり、自分が望むステータスや武器を目指して一直線にするなど、プレイスタイルにも自由がきくような設計となっている
Dolmen(C)Massive Work Studio. Massive Work Studio and Dolmen are registered trademarks of Santa Rita Studio LTDA. All rights reserved. Dolmen uses the Unreal Engine. Unreal is a trademark or registered trademark of Epic Games, Inc. in the United States of America and elsewhere. Unreal Engine, Copyright 1998 - 2022, Epic Games, Inc. All rights reserved. Developed by Massive Work Studio. Published 2022 by Prime Matter. Prime Matter is a division of Koch Media GmbH, Gewerbegebiet 1, 6604 Höfen, Austria. Prime Matter and its respective logos are trademarks of Koch Media GmbH. All other trademarks, logos and copyrights are property of their respective owners. All rights reserved.